Välkommen Hans!

Hej, Jag heter Hans Kvick började den 4/2-19 min tjänst som rektor på Gåvsta skola. Jag tycker att det ska bli väldigt intressant och spännande att lära känna er alla. Den information jag fått i förväg säger att Gåvsta skola är en skola med trevliga elever samt kunnig och engagerad personal.

Jag själv är i grunden lärare i samhällsvetenskapliga ämnen. Sedan snart 20 år tillbaka har jag arbetat som skolledare i Uppsala kommun. Jag har erfarenhet av att vara rektor för både yngre och äldre elever inom grundskolan. Men detta är första gången jag är rektor på en skola där alla årskurser finns.

Det är med stor glädje jag tar mig an uppdraget att vara rektor för Gåvsta skola. Om ni har frågor, tankar eller funderingar blir jag väldigt glad om ni tar kontakt med mig. Ni når mig på mail: hans.kvick@uppsala.se eller på telefon: 018-727 66 12.

Med vänlig hälsning

Hans Kvick