Information

Ny info gällande trasigt/borttappat busskort
Läs mera på UL´s sida om hur ni ska göra om kortet slutar fungera. Då kan du/ditt barn få ett ”trasigt-kort-kvitto” av bussföraren, som gäller som biljett i max sju vardagar. Gör en anmälan och beställ ett ersättningskort så snart du kan:

https://www.ul.se/Skolkortet/skolkort/fragor-och-svar/

Särskild skjuts

Om du har särskilda skäl, som till exempel ett funktionshinder eller en särskilt svår trafiksituation längs din skolväg, kan du ansöka om särskild skjuts. Det kan vara linjetrafik, taxi eller specialfordon.

Om du bor på två olika adresser kan du få skolskjuts från båda adresserna. 

Du kan som mest ansöka om skolskjuts för ett läsår i taget.

Länk till information om antagning/relativ närhet: www.uppsala.se/skolval

Länk till information om skolskjuts: Ansök om skolskjuts eller elevresa grundskola - Uppsala kommun

 

Hittegods: https://www.ul.se/kundservice/hittat-och-glomt/

 

Ansökan inför kommande LÅ 2022.odt

ULappen 191014.pdf (PDF, 172 KB)

Bussinfo HT-18.pdf (PDF, 247 KB)

Rutiner skolskjuts 2018.pdf (PDF, 15 KB)

Bussinfo HT-17 (002).pdf

Skolskjutsen 2017.pdf (PDF, 243 KB)

Viktig skolskjuts information.pdf (PDF, 11 KB)

UL - spara kortet över sommaren.pdf (PDF, 85 KB)

Viktig info inför Ht-16 ang buss skolkort:

Skolkort info.docx (DOCX, 15 KB)

Informationsbrev UL tillsammans med Skolkort.pdf (PDF, 360 KB)

 

Brev till grundskolorna 151208 Buss.docx (DOCX, 24 KB)

Uppdaterad: