Ny rektor

Välkommen Malin Bohlin som vår nya rektor.

Hej!
Som ni redan vet har Hans slutat som rektor på Gåvsta skola och att jag har rekryterats till att ta över rektorstjänsten efter honom. Jag har arbetat i skolans värld sedan 2002 så väl som högstadielärare i svenska och so, lärare på resursskola och som förstelärare. De senaste åren har jag varit biträdande rektor här på Gåvsta. Jag började på Gåvsta redan 2010 och har alltid trivts väldigt bra att arbeta på skolan. Mitt hjärta klappar varmt för skolan och för att våra elever ska trivas, må bra och utvecklas. Jag ser framemot att fortsätta detta viktiga arbete tillsammans med elever, personal och vårdnadshavare!

Förändringar i ledningen
Speciallärare Lotta Jägare kommer att vara tillförordnad biträdande rektor på 50 procent fram tills dess att en ny biträdande rektor är på plats. Hon ska ansvara för elevhälsoarbetet, men kommer dock att behålla specialundervisningen för elever i åttan och nian. Mariann Keseru kommer i sin tur att vikariera för Lotta och ha specialundervisning för sexor och sjuor samt svenska i 7a. Maria Norelius, som är pensionerad rektor, kommer också att hjälpa till i ledningen på 40 procent framöver.

13 november 2023