Kurator

Mejl: maria.karlsson2@uppsala.se

Mer info, se nedan:

Hej,

Jag heter Maria Karlsson och arbetar som skolkurator på Gåvsta. Som kurator kommer jag att ha samtal med elever där jag både kan vara rådgivare och lösa konflikthantering. Det kan t ex vara stress i skolan/livet, kompis/kärleksbekymmer, jobbigt hemma eller annat man går och funderar på. Min strävan är att arbeta för ett positivt klimat i skolan så att mycket av problemen inte behöver uppstå. Vid behov samtalar jag med vårdnadshavare, är med i sociala nätverksarbeten kring eleven och kan även samordna kontakt med andra myndigheter eller hjälpinstanser. Vårdnadshavare är också välkomna att kontakta mig om de känner oro för sitt barn eller har andra funderingar rörande barnens situation.

Min devis är att ingen fråga är för liten. Livet är så mycket enklare när man förstår vad som händer och känner att man har kontroll.

Det säkraste sättet att få tag på mig är att boka in en tid, helst via mail. Min mailadress är maria.karlsson2@uppsala.se. Ni kan försöka nå mig på mobilnr. 0725743315 om jag inte svarar, kan ni lämna ett meddelande och jag kontaktar er så snart jag kan.

Välkomna!

Maria Karlsson